Categories
Lifestyle

De mentale hacks die je zelfbeheersing naar een hoger niveau tillen

Weerstaan ​​aan tijdelijke verleidingen is een zware taak, vooral als ze recht voor je staan. Hoe kunt u uw zelfbeheersing upgraden om dichter bij uw langetermijndoelen te komen?

Zelfbeheersing is per definitie het vermogen om iets te doen dat uw langetermijndoelen ten goede komt, in plaats van iets dat uw onmiddellijke verlangens zou kunnen bevredigen. Maar voor velen van ons zijn verzadigingen op korte termijn onweerstaanbaar – uiteindelijk offeren we het welzijn van ons toekomstige zelf maar al te gemakkelijk op. Waarom is het voor sommigen zo moeilijk om de juiste zelfbeheersing te oefenen, en hoe kun je je eigen terughoudendheid ten goede benutten?

Een professor in de psychologie zegt dat het toewijzen van middelen tussen je huidige zelf en je toekomstige zelf een voortdurende strijd is. Ook al weet je hoe belangrijk het is om je voor te bereiden op je toekomst, je huidige zelf wil ook een eerlijk deel. Het is een moeilijke onderhandeling, vooral tijdens de momenten dat de ‘gemakkelijke weg’ recht voor je ligt.

Zelfbeheersing tonen tijdens het besteden van tijd aan videogames en sociale media, twee van de meest voorkomende verleidingen van het huidige tijdperk, betekent vechten tegen eeuwenoude mechanismen in je hersenen – zoals je verlangen naar sociale interactie of een voorliefde voor jagen. Dat is echt wat ons drijft om onze feeds te blijven controleren, om te zien of onze vrienden iets hebben gepost of dat ze onze laatste foto leuk vonden.

Een van de belangrijkste ontdekkingen over zelfbeheersing van de afgelopen jaren, zegt Duckworth, is dat mensen sterk verschillen wat betreft wat hen verleidt. Als je bereid bent om diep in te gaan op je neigingen en zwakke punten, kun je het handjevol problemen herkennen waaraan je moet werken. Als je eenmaal de oorzaken van je zelfbeheersende ellende begrijpt, kun je energie gaan steken in het oplossen ervan.

Een plek om te beginnen is het kantoor. Om de zelfbeheersing op het werk te verbeteren, raadt Duckworth eerst aan om een ​​toekomstgerichte benadering van uw dag te volgen, zoals het plannen van pauzes en de tijdvakken voor het vooraf controleren van e-mails. Als u kunt afzien van uw aandrang vóór de tijd die u voor uzelf heeft uitgetrokken, krijgt u wellicht meer grip op uw algehele zelfbeheersing. Natuurlijk moet je, nadat je de planning hebt gedaan, je gedrag daadwerkelijk veranderen. Het probleem van te vaak naar je mobiele telefoon kijken, kan bijvoorbeeld worden opgelost door hem te dempen of, beter nog, hem in je tas te steken tot de lunch. De verleiding uit het zicht verwijderen is de sleutel om ervoor te zorgen dat je trouw blijft aan je missie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *