Categories
Lifestyle

Hoe u beter thuis kunt werken

Voor sommigen is thuiswerken een geschenk – een opmerkelijke kans om je te concentreren en hyperproductief te zijn, terwijl je de tijd vindt om de hond uit te laten en zelfs te oefenen in pyjama’s. Voor anderen – nou, de overgang is niet zo naadloos. Sommigen vinden dat ze met hun acht uur alleen maar twee e-mails hebben beantwoord, dromen van een massage of hun ‘kaasuur’ ontdekken.

Het is waar: sommige mensen hebben gewoon disposities en persoonlijkheidskenmerken waardoor ze zich beter kunnen aanpassen aan de nieuwe wereld van werken op afstand dan anderen. Het is echter niet zo zwart-wit. Je bent niet per se voorbestemd om goed of slecht te werken op afstand – sommige moeten misschien meer moeite doen dan andere.

De aantrekkingskracht van uitstelgedrag

Uitstelgedrag is nooit eenvoudiger dan wanneer je leidinggevende niet over je schouder kijkt. Zolang het statuslampje op je communicatie-app groen is, is het gemakkelijk om de keuken in te duiken en een nieuw recept te proberen, of in een videogat te komen, zonder dat iemand wijzer is.

Als het gemakkelijker voelt om thuis uit te stellen dan op kantoor, dan is dat voor de meesten: telewerken is een ‘zwakke situatie’ met duisterdere verwachtingen over gedrag. Het wijst daarentegen op een veel voorkomende situatie: “In een lift zijn we allemaal typisch‘ act-lift ’, bijvoorbeeld vermijden we oogcontact met anderen, en houden we zoveel mogelijk afstand […]. Het kantoor is meer een sterke situatie met verwachtingen voor veel dingen zoals kledingvoorschriften, aankomst- en vertrektijden en tijd besteed aan of buiten de taak. ” Zwakkere signalen en een lagere verantwoordingsplicht maken uitstelgedrag thuis waarschijnlijker.

En zonder de sterke situatie van een kantoor is het een stuk eenvoudiger om onaangename taken te negeren. Als er een taak op je bord ligt waar je niet in wilt duiken, of als je je hoofd tegen een muur slaat met een technisch probleem, test je je ‘frustratietolerantie’. Degenen met een lagere frustratietolerantie zullen veel eerder uitstellen – zij zijn de mensen die opstaan ​​van hun bureau en afleiding vinden.

Toch kun je stappen ondernemen om je frustratietolerantie te verhogen en meer gewetensvol te worden door aan je impulsiviteit te werken. Een niet-gewetensvolle persoon is ‘op de been’ op het moment dat er iets uitdagends of ongemakkelijks opduikt. Wat ze moeten doen, is nu een wilskracht aanroepen. Ze moeten bewuster zijn om in het moment te blijven.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *